En sømløs del av bankhverdagen

Hos Askim & Spydeberg Sparebank er ikke renhold bare et nødvendig tiltak – det er en viktig del av arbeidsmiljøet. 

I mer enn ti år har banken fått levert faste renholdstjenester fra Conluo. Det lange og tette samarbeidet har gjort at de ansatte ser på renholderne fra Conluo som en del av teamet, ikke bare som leverandører. Avdelingsbanksjef PM Indre Østfold, Merete Arnegård, forteller varmt om «kollegaen» sin i en av bankens tre avdelinger: Askim.

– Cristina har vært hos oss så lenge at hun oppleves som en del av firmaet. Vi er kjempefornøyde med samarbeidet, og relasjonen vi har bygget med henne er særlig viktig for oss, sier Merete.

 

En usynlig, men vesentlig del av arbeidsdagen

Conluo leverer daglig renhold i bankens lokaler, og i tillegg jevnlig tjenester som vinduspuss, teppe- og stolrens. Men det stopper ikke der. Ettersom samarbeidet har vokst over tid, sørger Cristina og teamet fra Conluo nå også for å hente og levere post, etterfylle sanitærprodukter og sette på oppvaskmaskinen – for å nevne noe.

– Vi er bortskjemte og takknemlige for jobben Cristina gjør hos oss. Hun gjør alltid det lille ekstra, som å sette frem kaffetrakteren eller sørge for at lunsjområdet ser appetittelig ut. Det er slikt som gjør hverdagen litt enklere for oss alle, forteller Merete.

Cristina har i årevis sørget for at både Spydeberg- og Askim-avdelingen møter høye standarder for renhold. Hun er ofte på plass i Askim tidlig om morgenen, der alt er klargjort før de ansatte møter opp – fra rene kopper til ferdig kaffetrakter.

I tillegg til å holde arbeidsmiljøet plettfritt, handler Cristina inn til lunsj for de ansatte i banken. Fleksibiliteten hun viser setter banken stor pris på. Små og store oppgaver som dukker opp, blir raskt og effektivt løst.

PM radgiver - Hanna web (9 of 11)

Merete Arnegård, Avdelingsbanksjef PM Indre Østfold, setter pris på sin faste renholder fra Conluo.

 

Forutsigbarhet og kvalitet hver dag

For Merete er forutsigbarhet i hverdagen viktig. Uansett når de ansatte kommer på jobb, vet de at alt er på stell, hver eneste dag, både i Askim, Spydeberg og Ski – hvor Conluo også leverer renhold. 

Med faste renholdere har banken fått en jevn kvalitet på renholdet, noe som har bidratt til et velfungerende arbeidsmiljø. Det at de banken gir julegaver til renholderne, understreker hvor integrerte de har blitt i kontorhverdagen.

– Vi merker kanskje særlig forskjellen på sommeren, når Cristina ikke er her. Kvaliteten på renholdet er fortsatt den samme, men vi savner kollegaen vår, sier hun med et smil.

Les også: Fra renhold på kontoret til lønnsom totaldrift

 

Samarbeid i praksis

Banken har lite behov for å følge opp renholdet, ettersom rutiner er godt innarbeidet. Rapporteringen annenhver måned er nesten overflødig fordi det sjelden er avvik.

– Samarbeidet fungerer veldig bra fordi rutinene er så innarbeidet. Vi bruker ikke mye tid på det, og vi har en god dialog med Conluo. Det er en åpenhet for endringer og forventningsstyring som gjør dem til en ja-partner, forteller hun videre.

Conluo-teamet er kjent for å reagere raskt på henvendelser, og det er kort vei fra ansatte til ledelsen. Fleksibiliteten og evnen til å håndtere spesielle forespørsler, som å hjelpe til ved pølsefest eller andre arrangementer, er også en viktig del av det som gjør samarbeidet så vellykket. 

Samarbeidet bygger på tillit, forutsigbarhet og et felles mål om å skape et arbeidsmiljø der alle trives. Det er ikke uten grunn at Askim & Spydeberg Sparebank er en populær kunde blant de ansatte i Conluo.

Merete avslutter med en anbefaling til andre bedrifter som vurderer renholdsbyråer:

– Sett av tid til en god dialog i starten, og vær åpen underveis. Conluo er virkelig opptatt av sine egne medarbeidere, og det gir resultater for oss som kunde i det lange løp.