Et arbeidsmiljø hvor alle blir hørt

Et arbeidsmiljø hvor alle blir hørt

Jaromir kom til Norge fra Polen i 2016. Han begynte som renholder, og er nå avdelingsleder. Vi spurte han om livet i Polen, den nye hverdagen og hvordan han trives i Conluo.

Før jeg flyttet fra Polen var jeg leder for reklame i Castorama Gdansk, som er en av de største byggevarekjedene i Polen. En typisk arbeidsdag besto i å koordinere og delegere oppgaver, og så hadde jeg ansvaret for reklamen til butikken. Alt fra billboards, TV – og radioreklame til det visuelle inne i butikken.

Jeg trivdes godt i jobben og hadde mye ansvar, men jeg hadde problemer med å kommunisere med ledelsen, forteller Jaromir videre. Det var vanskelig å overbevise øverste leder om mine forslag og ideer. I Conluo er det mindre hierarki og ledelsen er åpen for innspill og forslag, sier Jaromir.

Førsteinntrykket mitt av Conluo var at det var et bra sted med et vennlig arbeidsmiljø. Jeg hadde hørt fra andre at det var et bra sted å jobbe så jeg bestemte meg for å sjekke det ut. Alt det positive jeg hadde hørt viste seg å stemme. I Conluo er det gode rutiner og veldig åpen kommunikasjon, forteller Jaromir. 

Noe av det beste med jobben som avdelingsleder er at jeg får samarbeide med andre mennesker, hver dag er annerledes og det kommer stadig nye utfordringer som må løses. En arbeidsdag kan være alt fra å finne nye kunder, samarbeide med eksisterende kunder og hjelpe mine ansatte å levere på høyeste nivå, sier Jaromir. Jeg er nybakt far og som avdelingsleder kan jeg tilpasse arbeidsdagen litt selv. Den selvstendigheten er noe jeg setter veldig pris på, men jeg vet at jeg alltid får støtte fra lederen min hvis det skulle være noe, fortsetter Jaromir.

Avslutningsvis sier Jaromir at han har lært masse om ulike kulturer og om å tenke “outside the box” etter han startet i Conluo. Jeg vil anbefale alle som er på jakt etter et arbeidsmiljø hvor alle blir sett og hørt å søke en jobb i Conluo.

“Vi skal se og tilby det
medarbeidere og kunder behøver.”

Det er ikke uten grunn at våre medarbeidere er nevnt først i vår visjon. Det er først når medarbeiderne opplever at de jobber for en arbeidsgiver som ser hva de behøver, og hjelper dem videre i arbeidslivet, at de er dedikerte servicemedarbeidere som bringer gode holdninger og serviceinnstilling til kundene de arbeider for.